07.08.2015

Początki na lotnisku w Pekinie

I tak oto znalazłam się w Pekinie, chociaż nie miejscu docelowym, tylko przystankiem w drodze. Jak obłąkana włóczyłam się po mieście chłonąc wszystko jak gąbka. Niestety okoliczności przyrody Bashi nie sprzyjały. Oto szanowni państwo po raz pierwszy zmarzł mi odwłok. Pierwszy, ale nie ostatni raz w trakcji tegorocznej podróży. Ale cóż.. nie na darmo styczeń to niż turystyczny i bilety lotnicze tanie jak borszcz! 



No dobra bez przesady, bilety do Pekinu w dwie strony w czasie zimowym na pewno można kupić taniej, ale mimo wszystko 520 EUR za bilet powrotny z Bangkoku to nie najgorsza cena.
Tanio nie tanio, tak oto jestem na lotnisku.
Przez lotnisko łatwo było się przebić, przyjemna obsługa i UWAGA wszędzie angielskie znaki! Marzenie.. w końcu to Pekin. Jak później się okazało tylko on i Szanghaj z odwiedzonych przeze mnie miejsc tak wspaniale przystosował się do turystów nie mówiących po mandaryńsku. Ucieszyło mnie także stosunkowo szybkie połączenie z miastem linią pociągową Airport Express z możliwością przesiadki do metra (25 RMB). Bezproblemowo o nieludzkiej godzinie znalazłam się w dystrykcie Dongcheng szukając mojego Lucky Family Hostel, który okazał się dobrym wyborem ze względu na cenę (5 EUR za noc) i lokalizację.


Jedyne zdjęcie jakie udało mi się zrobić w metrze. TADAM! Angielski. Oh jak łatwo być turystą w Chinach. Bierzesz mapkę i cyk do metra, tam kilka przesiadek i jesteś u celu: Tiananmen Square.

Pociąg
Lotnisko w Pekinie połączone jest z centrum miasta pociągiem Airport Express (odjeżdża z terminali 2 i 3) który został uruchomiony 19 lipca 2008 roku. Podróż w jedną stronę trwa około 20 minut.
Airport Express zatrzymuje się na takich stacjach jak: Dongzhimen, Sanyuanqiao, T3 and T2
Godziny kursowania Airport Express w Penikie:
Terminal 2: 06: 35-23: 10
Terminal 3: 06: 20-22: 50
Cena: RMB 25

Autobus
Na lotnisku można skorzystać z usług Airport Shuttle który wykonuje następujące desytnacje:
Linie autobusowe
Line 1 LOTNISKO PEKIN -  Fangzhuang Route
Line 2 LOTNISKO PEKIN -  Xidan Route
Line 3 LOTNISKO PEKIN -  Beijing Railway Station
Line 4 LOTNISKO PEKIN - Gongzhufen
Line 5 LOTNISKO PEKIN -  Zhongguancun
Line 6 LOTNISKO PEKIN -  Wangjing
Line 7 LOTNISKO PEKIN -  Beijing West Railway Station
Line 8 LOTNISKO PEKIN -  Shangdi
Line 9 LOTNISKO PEKIN - Tongzhou Route

Z lotniska można wziąść również autobus do takich miejscowości jak:
LOTNISKO PEKIN – Tianjin 2h 30 minut
LOTNISKO PEKIN – Qinhuangdao 4 h
LOTNISKO PEKIN  - Tanggu 3 h

Rozkład jazdy


Taxi
(010)64541100
Koszt przejazdu taksówką to 10 RMB za pierwsz 3 kilometry. Kolejny każdy kilometr to 2 RMB za kilometr.

(Zaczerpnięte ze strony)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz